Hoe doe ik wat?

Hoe meld ik een hulpvraag?

  • De aanvrager doet in de WhatsApp groep een hulpvraag en vermeldt hierbij altijd zijn naam en adres.
  • De vrijwilliger die de hulpvraag oppakt, meldt dat ook in de WhatsApp groep.
  • De verdere communicatie over de afhandeling van de hulpvraag vindt vervolgens plaats buiten deze WhatsApp groep. (Deze WhatsApp groep is geen sociaal communicatieplatform, dus hou het zakelijk)

Hoe handel ik het bezorgen van boodschappen af?

  • De aanvrager zet in overleg met de vrijwilliger een boodschappenkrat, doos of tas bij de deur om waar de vrijwilliger de boodschappen in kan doen.
  • De vrijwilliger maakt voor de aflevering eerst voor zichzelf een foto/kopie van de bon(nen) en maakt vervolgens een betaalverzoek aan.
  • De aanvrager betaalt na controle direct het betaalverzoek.
  • De aanvrager meldt in de WhatsApp groep, dat zijn hulpvraag is afgehandeld.

Hoe doe ik een betaalverzoek?

Er zijn verschillende mogelijkheden om een betaalverzoek te doen. Dat gebeurt meestal via een app op uw telefoon of tablet. De meest gebruikte is Tikkie. Welke voor u handig is hangt o.a. van uw bank af. Hieronder zijn verwijzingen naar enkele mogelijkheden…

Wat als ik geen WhatsApp op mijn telefoon heb?

U kunt in dat geval een hulpvraag doen door een e-mail te verzenden aan burenvoorburen@hotmail.com.